Net zoals in een aantal andere stations heeft de NMBS beslist om ook in het station van Nijlen het loket te sluiten. Ze doen dit omdat de loketmedewerker ongeveer 73 % van de tijd inactief was en omdat de mogelijkheden om online tickets te kopen de laatste jaren sterk werden uitgebreid.

Wie geen internet heeft, kan treintickets kopen aan de biljettenautomaat.

Vanaf 1 augustus is er geen ticketverkoop meer aan het loket.

Op een weekdag nemen ongeveer 647 mensen de trein in het station van Nijlen. Op een zaterdag zijn er dat 237 en 188 op een zondag. Volgens cijfers van de NMBS kocht vorig jaar 37 % van deze reizigers zijn of haar ticket via de biljettenautomaat.

De toename in de verkoop via de automaten, de website en de mobiele app van de NMBS leidde tot een hoge inactiviteit van het loketpersoneel in de kleinere stations. De NMBS geeft aan deze mensen eerder te willen inzetten op plaatsen waar het echt nodig is en daarom worden in 33 stations de loketten gesloten. Nijlen is daar één van.

Biljettenautomaat

Voor veel treinreizigers zal de biljettenautomaat aan het station geen geheimen meer hebben. Wie er minder mee vertrouwd is kan op de website van de gemeente een handleiding bekijken: www.nijlen.be/700552.fil.

Belangrijk om weten is verder dat je aan de automaat abonnementen kan valideren. Je kan betalen met bank- en kredietkaarten en met cash geld in munten tot een bedrag van 35 euro. Betalen met bankbiljetten kan niet. Aan de automaten hangt ook een sticker met het nummer van de telefonische hulplijn.